Thursday, July 31, 2014

Singapore Zoo : Food totally not worth the value


Hello everyone! I was very dedicated to take a lot of animal pictures for this post. However, i got tired after a while due to the hot weather. LOL. I am so lazy! Actually i took a lot more than this but they are in my boyfriend's phone. Will upload them if he ever send them to me. haha. 

It has been years since i last visited the Singapore Zoo! I forgot how it look like but when i was there, i began to form bits & pieces of how Zoo used to look like from my memories. I know the path where we visit the Giraffe didn't change. I remember i was standing at that exact spot when i was in Primary One. And then i also remember i had sushi in the zoo. That was my first visit. My second visit was in Secondary School. 

Ok! Just for you guys to see some animals! 
Spot the crocodile. THEY NEVER MOVE. 

And this area stinks... That's how zoo is right! 

We waited until their feeding time! Nothing much to watch they were just eating chicken legs. However the information provided during the feeding time was interesting. 



As much as i love visiting the zoo, i do have a few complaints. 

The first one: POOR BEAR 

I have never seen a bear like this. Are there fungus or bacteria growing on the bear's body? I felt so sad when i saw him (or her i don't know). It seemed like it was dying from the severe heat... His position of lying down is quite funny to watch though haha. 

I hope the Zoo can do something about it!!! We want a white bear!!! Not a dying bear like this. He seems unhealthy as well. I don't know what went wrong but i wish something can be done. 

Ok, the second and probably the last complain that i have is The Food

We went to Ah Meng Restaurant to have our lunch. I know being in a tourist spot, you are expected to pay a higher price for the food. BUT I DIDN'T EXPECT IT TO BE SO EXPENSIVE!!! A BOWL OF FISHBALL NOODLE FOR $8.50 HELLO????

Ok nvm, since MBS's food court sells around this pice too. But wait, MBS sells Nasi Lemak at $6.50. Between Nasi Lemak and FishBall Noodle, i don't see why fish ball noodle should be more expensive than Nasi Lemak. Just comparing...

Decided to buy chicken rice instead at $9.50 and a Fish & Chips at $10.50.

POOR ME THE FOOD WAS SO HORRIBLE. 

You guys should know by now that i love eating and i hate food that is horrible. I find that it is a waste. The fish and the chicken died for nothing!!! You get what i mean?

Also, if you can price the food at such a high price, i do expect AT LEAST some quality in the food.

The rice in the chicken rice was hard, the chicken has no meat. We ordered roasted chicken BUT I DON'T FIND IT ROASTED AT ALL...

Feeling the anger as i'm typing this.

EVEN THE FOOD IN MBS FOOD COURT TASTES BETTER THAN THE ZOO'S, and they are priced around the same!!! How mad was I then.. haha. Simply grumbling while eating.

At $20 ($9.50 + $10.50) , I CAN EAT A GOOD BRUNCH MEAL AT KILLINEY ROAD @ 10 BUCKS.

THE FOOD IS REALLY NOT WORTH THE VALUE. 

IN CONCLUSION: BRING YOUR OWN FOOD TO THE ZOO (so much cheaper and most importantly, you won't feel cheated)


Ok enough of grumbling. This is the ... ok i forgot the name of this garden ... but the scenery was quite breathtaking! 

Make a wish

That's the end of the post! I know this post is quite boring but i will work hard to do more interesting posts! 

And today marks the end of July!!! I can't say "I can't wait for August to come!" because to be honest, there is nothing much to look forward to. Nevertheless, i do hope better things will come. Yup, these few days have been pretty sad for me. But it is okay. There's always a rainbow after the storm. I'm just waiting for this storm to end. God knows when but let's just keep faith. 

Thanks for reading! 
xx

Tuesday, July 29, 2014

A Fairytale Wedding



A few days back, I attended a wedding. A beautiful pair of couple. Honestly, i haven't attend a wedding in Singapore once. The only times i attended was one in Hong Kong and one in Taiwan. Both were my aunty's wedding. I love attending ceremonies like this because it's so beautiful and happy! Also love attending fashion events of course haha.

That day was the first time i see my boyfriend in formal wear. He is so dazing hot! U guys know that my aunty and her son is in Singapore for their holidays. My cousin is so big now! I think he wouldn't look cute anymore a few years later haha. Right now, it is still ok.. Still fun to play with. lol.

At the age of 21, i had no intention to be married anytime soon. When i was younger, i said i will get married at 23 or 24 and give birth at 25. Right now, i say i will get marry at 29 and give birth at 30. Realistically, i should just say i will get married when both of us are financially very stable. One of the things i hate to see is financial issue being the cause of a divorce. Also, the top most hated subject is third party. I know i can't avoid the latter reason if it is meant to be happened but i think i can at least avoid the first reason right?

Imagine you are getting married say 2 years later (just when you start having a job), you will be down with many debts. For e.g, wedding debt, house bill and other expenses. All this can be avoided if you choose to stay unmarried :) . HAHA.

Note: I am not influencing anyone to stay unmarried. 

Speaking about marriage, there is a lot to talk about and i think i will do this in another post. Its time i predict what is gonna happen the next coming 10 years too. The crucial 10 years.

Back to the topic, attending the wedding!!!

One of the exciting parts for me to see the bride's wedding gown hahaha. It is also a lovely feeling to see them being blessed by everyone!

My cousin decided to take out my camera and take photos with me. He is very good at posing i swear.


Baby Bosco and his tiny teeth. haha. 


My bf came over shortly after and we took pictures tgt! So handsome right??? So smart looking (heart shape eyes)




My ootd to the wedding! 

I am finding a perfect lighting equipment to take ootd pictures in my house. I can't possibly ask my boyfriend to help me take my photos everyday. He is not the kind of person and also it is a bit troublesome to be going out to take pictures as well. I am not the kind of person who hangs out everyday as well. Sigh... but i just love dressing up. Lazy but love to dress up. u get what i mean? 


At Four Seasons that day. 

Wearing my jewelries :) I am designing another piece! Stay tune at my jewellery instagram page : kcym jewellery  

Honestly, i should have studied designing courses back then when i started Poly. But my mind was just too into business and making money that i thought designing is gonna be useless. Even now, i chose banking as my degree. I guess i can pick up designing along the way anyway. 
Violets are blue, roses are red.... And please continue (i forgot the next line). 

A few days after the wedding, it was our anniversary day!!! I made a photo album for him (us). He bought me lots of candles and a cake. He knows i love celebrating events with a cake. Be it CNY, Christmas, or whatever event, i love celebrating with a cake! I even like buying a whole cake to eat while watching tv. 

Subtly Sweet from Chocolate Origin. Very intense chocolate flavour. I love it! 

I wish them a wonderful marriage and a everlasting love. Holding hands together till the end of the road. 

I have so many things that i wanna blog about! Please stay tune! 

Thanks for reading! 
xx

Saturday, July 26, 2014

No Picture Post

Had a busy day today. Initially it was supposed to be a care free/boring day at home but didn't turn out that way. Went over to pass some stuff to my buyers. Afterwards, i felt like i needed a massage and possibly a facial treatment too. So, i went to my usual facial shop Statice. Booked my massage and facial and then i thought "oh ya i want IPL as well" so turns out i spent 3 hours in the salon.

Tried out their organic facial treatment today!!! It is said to balance your skin pH level, reduce redness and sensitivity level. Well, just trying out their trial first before i decide whether i wanna purchase the package. Have not finished my other packages yet.

Not sure what happened but i became a clean freak. Right now i am not even satisfied with how the furnitures are placed in the house. It just makes me feel uncomfortable. I think i really need to buy a bigger shoe cabinet. Stuff all the shoes in so my house will look neater.

There are just a lot of problems right now and it is making me feel a little tired. Can't sleep well these few days. Last night, i woke up at 4am and was unable to get back to sleep. In between being conscious and unconscious, i suddenly felt stiff and a need to force myself to get up. Felt like two things were watching me. LOL. Not sure if i'm exaggerating here but i really felt uncomfortable. That happened twice last night. I could only sleep better when i heard birds chipping cause that means it is already morning! Morning means the sun is rising! If you know what i mean...

Perhaps my toilet is just a few steps beside my bed and that's why i am getting more and more uncomfortable. I haven't being able to sleep comfortable and wake up fresh for THE LONGEST TIME!!!

It is either me sleeping too much or having too little sleep.

Maybe it is because the Hungry Ghost Festival is coming and that is why i feel so uncomfortable. But that doesn't make sense because i didn't do anything wrong and i, actually, should not be afraid of anything like that. BUT I AM JUST A FREAKING TIMID PERSON! (cries)

And i seriously should stop watching those feng shui youtube videos man. I'm just making myself more nervous. I can't find the peace within now.

A little too much to think now. I swear family problem is the worst problem. At work, if you hate your boss, then u can change your job. At school, if you hate your lecturer, you can go for other classes and the most you will only see him for that semester. At home, if you hate what is happening, you can't change the family. You still see them everyday and due to lack of communications, it is even more difficult to solve the problem. The worst thing is when someone doesn't want to change then there is nothing you can do about it. What's left is just disappointment. Whatever hope is lost.

This has been on and off for 10 years. You will feel hope for the first two years. Then slowly you began to 'wake up' and know 'yup, just stop having hope. It is the best thing to do for yourself.' The most contradicting part is when you can't hope anymore but somehow someone has to hope for something in order to see if there can be any changes. Does anyone even understand? haha.

Sigh, this is just bits and pieces of life. Just a cut on your knee. That's what i'm telling myself. I will (but best not to) have many more cuts in the future be it my future family, future work, future things...

Hopefully when i die, i will be enlightened by these 3 words 'What is Life?' .

oK! I think i have crapped enough here. Goodnights!

Saturday, July 19, 2014

New Video // Vienna Buffet // Birthday Surprise

12.22pm. Just woke up not long ago. We did a surprise birthday celebration for Kuen Kuen! Know her since primary school and we have a primary school clique! 2 ladies and 6 guys. We went to her house at 11.30pm and we were walking around her apartment, didn't know how to go up. lol. Someone has to make a call and ask her to come down without her being suspicious about it. Yup, its me who made the call. I told her i bought her a birthday present at MBS & were just around her house area. (Which is like total suspicious because we don't usually meet alone!!! hahahaha. I also thought of another lie which is sth like "I quarrelled with my bf & i'm very sad now. I'm at your place." LOL. Total fail if i do this cause i don't do such things. HAHA.) 

But anw the surprise was quite a success i guess? We were anticipating her to come down from her house to the carpark so we ambushed ourselves at her lobby. And when she came out, we held the cake and sang Happy Birthday! Her father was there too. haha. 

After that, they played games while i play my Soccer Stars on my phone. Totally tuned out from them .haha


Ok this is the only picture that has me inside cause i didn't even know they were taking selfies!!! lol. 

-------------------

Uploaded a new make up video a few days ago. First time using my canon camera & i'm so excited about it. I should try to speak in front of the camera for the next video. To be honest, i'm really nervous about that haha. 



Watch it here! 

--------------

Yesterday, my bf and i brought my aunt & her son out. I love Bosco so much! He is so adorable and active. Last time he used to be chubbier and smaller (which means more cute) but now i still find him cute! hahaha. 
He is coughing badly now so he can't eat any cold & sweet stuff. BUT... Well we just let him pose with popsicle haha. But eventually i secretly gave him eat a few mouth >< . Softhearted me. Children... So innocent & adorable! 

------------------------------

Vienna International Buffet 

Before my bf and i met up with them ytd, we had buffet for lunch!!! He say he loves the soba and the abalone there. I think this place is not bad HOWEVER i do feel that their dishes are slightly too sweet. Almost everything is sweeter than i thought. haha. But the prawns were really fresh!!! Although we had to take out the shit from it every time we eat, which is a little hassle. 


Lobster salad but where are the lobster meat? haha. Yup we found ONE in there. 


This is actually not bad... But i probably can find this else where too. Anw i was still very happy to eat here, cause its with my bf! hahaha. And we were so hungry before hand so whatever! 

Happiness level 100. 

Tonight, we will be attending his cousin's wedding. Stay tune on my instagram! 

Alright, i'm gonna learn how to make 鸡蛋仔 from my aunt now :) 
thanks for reading! 
xxYoutu


Tuesday, July 15, 2014

My weekly update!

5.48pm. Just finished packing my living room! All the new furnitures came in today. Now, i'm just waiting for the person to collect my old furnitures! Surprisingly, most of my stuff are white. White TV bench, white coffee table white sofa. The only thing that is not white is the lamp. I had a tiring day cleaning all the dust and thanks to my boyfriend he helped me out a lot too! 

My laptop was sent in for repair a few days ago. That is why i didn't blog! I have so many overdue pictures to upload. So... i think i will be rambling in this post. 

A few days ago, my bf and i went to watch Transformers. I love the movie! Bringing hope out of despair. However the only thing that i don't like is that - THE BAD GUY NEVER DIES. My boyfriend replied "They can't die or else there won't be any more Transformers." lol. 

The plot is always THE GOOD GUY REVIVES, THE BAD GUY GOT BEATEN BUT ESCAPED. Yeap... that's about it. Then a few days later, we went to watch Dawn of the Apes. In a way, i like this movie more than Transformers. 

I really love the character of Caesar. He is intelligent, brave and kind. I think i would fall in love with him if he was a human. haha. 

Sorry for spoiling the movie but the apes and the human will be going for a war in the next movie, ALL THANKS TO KOBA (the ape that got rescued in the laboratory). I guess i know why Koba feels that way. He hated humans so much while Caesar loves humans. I can see why. Koba had been tortured by humans all his life. He sees no kind side of them. It is really difficult to let go off this hatred and live a normal life. Sigh... I felt kinda sad when i was watching this. haha. Anyway! You will understand what i was saying only if you've watched the movie! If not, sorry for spoiling the movie. 

Can you see me? hahaha. 

Cause everyone was showing their transformers ticket on Facebook, so i am doing it now too. 

And then... Two days ago, we went for dinner at The Providore located at Mandarin Gallery. Actually we were to try something else i think but we changed mind (or was it me who changed mind). 


Wearing my KCYM necklace :) . I love this unicorn! I think a guy should buy a necklace like this for their gfs. Contact me if you want one :) . Price $128. 


I love this! But as i continued eating... i get more sick of it. I think I'm just not a raw meat person. 


But i love this Lobster Mac n Cheese! Want to go there and eat it again. The cheese fragrance was AWESOME. I love everything about it except for the price. It's a bit pricey i think. Forgot how much it was but it was about $35? 

Urgh i'm getting hungry now as I'm reading this. I did a make up video and i will be uploading on my youtube channel very soon! Due to some privacy issue, i need to settle it before uploading. Next time, i will try to speak in my video but i am really shy. Like seriously i am really not confident about the way of me speaking English. It is too singlish and i bet only Singaporeans will understand. 

Ok, these two weeks are gonna be busy for me! My aunty and her son will be arriving from Hong Kong tmr night i can't wait!!! And i'm thinking if i should go back to Hong Kong next month. Saw my mum eating seafood at 长洲. My grandma picks really FRESH seafood for us everything at SUPER AFFORDABLE price. I saw them eating abalone, fish, crabs, prawns and MORE. OMG ok i'm really hungry now. I guess i will stop here. 

Hope i didn't waste your time and thanks for reading! 
xx


Monday, July 14, 2014

MakanSG - All about Good Food Nearby

WHEN IT COMES TO FOOD.... 

TANUKI RAW AT ORCHARD CENTRAL 





I AM ALL HANDS DOWN !

So, i am super excited to introduce to everyone MAKANSG !

My boyfriend and I always have a problem looking for food places to dine at! You know... i'm quite a fussy person when it comes to food. I get angry when the food tastes bad. And when there's a good place to eat, it can be very far away from me! (which i don't like because i am a lazy person.) 

As a result, we often end up eating at home. I'm tired of looking for places to eat and only to know that they are not even near my location :( . The other day, i was still telling my bf how nice if there's a site where it can locate my location and show me a list of food places where i can eat at! No... not just food places, but GOOD food places! 

I got this idea because i know there's a site for this kind of service in the states. I wish Singapore has one! AND HERE COMES MAKANSG ! Yay! Is this a dream come true or what? hahaha. I was just talking about this about a week ago and now i've found this site. 

About makanSG


MakanSG is purposefully designed to be SIMPLE and STRAIGHT to the point. In MakanSG, you will not find information such as reviews, photos, non-related food information, etc. It was designed to bring you a simple use food site dedicated to only one purpose - TO FIND GOOD FOOD NEARBY! 

This site is founded by two food lovers. The founders believe that nothing beats the collective opinions of ten thousand individuals. The MakanSG spirit is having everyone to share good food discoveries with everyone else. Hence, MakanSG provides a convenient way for you to share your next best wanton noodle or chicken rice discovery. All food lovers can also give a Thumbs Up to existing food stalls each time they dine there. Whether it is recommending a new stall or giving a thumbs up to an existing stall, there is NO NEED to sign up for an account in order to contribute to the community on MakanSG.



Ok, so i would like to find places near me. I clicked on to 'Find near me' and it will retrieve my location! 



I think i wanna try Chia Keng Kway Teow Mee but i don't really know how to go there... How? No worries!!! Simply click on the red button on the right hand side. A map will be shown!!! Omg i think this is a fantastic idea for people like me. haha. 


Other than finding food places near you, you can also specify on what kind of food you would like to eat. Here, I wanna try Bak Kut Teh! 
So i just type out BAK KUT TEH 


And a list of it came out. 

Ok i wanna try searching for Chicken Rice now. 

And there! I have a list of chicken rice places! haha. 

I'm definitely using this now because it is really simple to navigate. I found websites like Hungrygowhere a little complicated because there are just too many things in it. I only use it for review purposes. MakanSG, on the other hand, finds you places to eat! 

If you are a lazy person like me, want to eat chicken rice near u, USE MakanSG
If you are somewhere in Orchard and wants to eat Wanton Noodle near you, USE MakanSG.
If you are tired of eating the same old food around you and wants to try something new but don't know where they are, USE MakanSG

Click on to the website now :) Makansg.com 

Follow me on Instagram to find out where are the food places i spotted through MakanSG! 

Thanks for reading! 
xx